fredag 12 november 2010

höstdepression

Jag har haft en dålig vecka hela veckan
Sådär så att man inte riktigt orkar någonting
Vill bara ligga under täcket, helst med sin stora kärlek vid sidan om
Och inte gå upp på ett bra tag
Kanske ett halvår typ
Sen funderade jag på varför jag känner såhär
Vad är poängen med alla höstdepressioner?
Varför känner vi ALLA så under någon period? Utan förvarning
Finns det någon poäng med hela jävla "livet är dött" känslan?

Jag tror på vetenskap
Biologi
Vi är djur, dags att acceptera
Det finns en mening med livet, den är redan upptäckt
Vi ska föröka oss, skaffa barn, föra mänskligheten vidare
Allt vi känner och gör på vägen dit går enkelt att förstå
Men just här tog det idag plötsligt stopp för mej
Höstdepression går inte in i min lilla fina cirkel av självklara förklaringar
Nu vill jag att någon annan gör det åt mej
Snälla, bara säg det
Ge mej lite logik
Så jag kan känna mej lugn och human
Igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar